ProWrestling Fans WWE TNA Forum

Go Back   ProWrestling Fans WWE TNA Forum > Non-Wrestling > Games & Technology

Games & Technology Want the latest news and cheats of your favorite game? Wanna talk about upcoming games? Wanna talk about your favorite comics, or toys and other hobbies?

Marvel vs EA?
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 09 Feb 2004, 03:11 PM   #1 (permalink)
Tom Hanks With-A the Aids
 
Forgotten Sin's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Charlottetown, PEI
Posts: 22,635
Rep Power: 726
Forgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICK
Send a message via MSN to Forgotten Sin
Default Marvel vs EA?

gamespot:

EA and Marvel Enterprises announce a deal that will see Marvel superheroes battling new EA heroes in upcoming fighting games.

Electronic Arts and Marvel Enterprises have today announced a deal that will see EA developing fighting games that pit superheroes from the Marvel universe against new EA heroes. Under the multiyear agreement, EA has also granted Marvel the exclusive rights, as worldwide licensing agent, to all consumer products and media licensing for the new EA hero characters. Marvel already has plans to publish comic books introducing the EA characters in the future.

"This is a tremendous opportunity for EA to create new characters for fighting games that can be exploited through our global merchandise licensing machine to fuel sales in many other product categories," said Allen Lipson, president and CEO of Marvel Enterprises.

"It's a unique opportunity, partnering with Marvel, to bring their renowned superheroes into original video game environments, as well as providing us an opportunity to create new heroes that will live in games, comic books and other licensing or media opportunities that Marvel presents," said John Riccitiello, president and COO for Electronic Arts. "Fans of both traditional Marvel comics as well as video games have a lot to be excited about, as they will be able to fight it out between established Marvel superheroes and EA's new heroes in original scenarios."

Fighting games starring the Marvel and EA superheroes are already in development for multiple platforms at EA's Canada studio in British Columbia. We'll bring you more information as soon as it becomes available.
__________________




Forgotten Sin is offline   Reply With Quote
Old 09 Feb 2004, 07:54 PM   #2 (permalink)
Panty Thief's Apprentice
 
HULK IS JOB!'s Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: The School of Anything Goes Martial Arts
Posts: 3,970
Rep Power: 563
HULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICK
Default

EA has charcters it can actually use for that?

Marvel guys will mop the floor with all them sports guys.
__________________
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v424/Dazzlertwodirks/HIJpro2-1.jpg"><br>
br>
<a href="http://smg.photobucket.com/albums/v424/Dazzlertwodirks/?action=view&current=HIJpro2-1.jpg" target="_blank"><img src="http://img.photobucket
HULK IS JOB! is offline   Reply With Quote
Old 09 Feb 2004, 07:58 PM   #3 (permalink)
Extreme.
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,685
Rep Power: 0
Darkstar Nobody Likes This Poster... Especially STICK...
Default

I like both, I couldn't really choose..
Darkstar is offline   Reply With Quote
Old 09 Feb 2004, 09:34 PM   #4 (permalink)
Let It Roll
 
Rebel's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Ontario
Posts: 19,682
Rep Power: 2308
Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.
Default

I was wondering the same thing too HIJ...

But I think this is a stupid idea, then again, I never liked any of those fighting games.
__________________
Rebel is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 12:35 AM   #5 (permalink)
Kryptonite
Guest
 
Posts: n/a
Default

actually EA is creating all new characters too fill their half of the roster.

The created EA superheros may in turn be used by Marvel for comic books, cartoons, tv series, possible movies as well.

its a mutually beneficial idea...tho I am unsure of EA's ability to pull off a fighting game
  Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 05:24 AM   #6 (permalink)
Secret Agent
 
Mr. Submission's Avatar
 
Join Date: Jan 2003
Location: Gold Coast, Australia
Posts: 8,221
Rep Power: 810
Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.Mr. Submission is a god damn rich cunt.
Default

^so am I... IMO EA should stick to sports.
__________________
Mr. Submission is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 06:08 AM   #7 (permalink)
Registered User
 
Neil #1 Fighter's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: canada
Posts: 944
Rep Power: 15
Neil #1 Fighter is on a distinguished road
Default

wounds like a great game
__________________
Neil #1 Fighter is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 10:49 AM   #8 (permalink)
{~PWF's leading man~}
 
Sly as hell's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: {~England~}
Posts: 6,255
Rep Power: 2194
Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.
Default

Like HIJ said, do EA even have any characters they can use? This idea sucks and should be stopped now before both companies lose a lot of money.
__________________

<select name=which style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12pt; background-color: green; font-weight: ; color: orange">
<option>Tap out list</option>
<option>Sam</option>
<option>CDWC (x2)</option>
<option>Blu Angel</option>
<option>BOSTON (x5)</option>
<option>Dan Mavrick</option>
<option>Stephenc97</option>
<option>afficial (x4)</option>
<option>ShyneFactory</option>
<option>Camini</option>
<option>EminemPacPWF</option>
<option>2Gangsta (x2)</option>
<option>StarScream (x2)</option>
<option>Shooter</option>
</select>
Sly as hell is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 11:47 AM   #9 (permalink)
Your Personal Demon
 
Mr. Hostility's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 8,337
Rep Power: 105
Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...Mr. Hostility , I can't believe you got THIS far...
Default

I'll reserve judgment until I see some screenshots at least. Otherwise, I may just have to wait until I play it. The Marvel vs Capcom line turned into crap towards the end so I'm trying to be careful here.
__________________
Mr. Hostility is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 11:48 AM   #10 (permalink)
Kryptonite
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Sly as hell
Like HIJ said, do EA even have any characters they can use? This idea sucks and should be stopped now before both companies lose a lot of money.
like I said 2 posts up

EA is creating ALL NEW Characters for this game

I repeat
EA IS CREATING ALL NEW CHARACTERS FOR THIS GAME
  Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 12:02 PM   #11 (permalink)
Moderator Of Good & Evil
 
The Wanderer's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Walking upon high, as I step to the edge to see my world below..
Posts: 6,507
Rep Power: 150
The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.The Wanderer , if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife.
Default

Thats a HELLA weird idea...
__________________
The Wanderer is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 12:36 PM   #12 (permalink)
Panty Thief's Apprentice
 
HULK IS JOB!'s Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: The School of Anything Goes Martial Arts
Posts: 3,970
Rep Power: 563
HULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICKHULK IS JOB! is a STICK
Default

Bah Wolverine VS Mark Martin of NASCAR would be an interesting fight..all 2 seconds of it.
__________________
<img src="http://img.photobucket.com/albums/v424/Dazzlertwodirks/HIJpro2-1.jpg"><br>
br>
<a href="http://smg.photobucket.com/albums/v424/Dazzlertwodirks/?action=view&current=HIJpro2-1.jpg" target="_blank"><img src="http://img.photobucket
HULK IS JOB! is offline   Reply With Quote
Old 10 Feb 2004, 11:43 PM   #13 (permalink)
Tom Hanks With-A the Aids
 
Forgotten Sin's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Charlottetown, PEI
Posts: 22,635
Rep Power: 726
Forgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICK
Send a message via MSN to Forgotten Sin
Default

This Should Be an Interesting Game.......... if EA Can Create Relevant Characters worth playing with and against.
__________________




Forgotten Sin is offline   Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Marvel Movies Dante Entertainment 10 21 Jan 2008 09:50 PM
Marvel or DC Dade Entertainment 17 01 Jan 2007 05:26 PM
Marvel and Stephen King Together? Sinestro Entertainment 0 28 Oct 2005 02:39 PM
Marvel Projects For '05-'06 Dade Entertainment 13 06 Aug 2005 06:53 PM
Marvel Vs Capcom 3 Joseph Sun Games & Technology 0 10 Oct 2002 09:08 AM


All times are GMT -5. The time now is 04:32 PM.

Attribution:
Powered by Yahoo Answers



Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.0 PL2 © 2011, Crawlability, Inc.