ProWrestling Fans WWE TNA Forum

Go Back   ProWrestling Fans WWE TNA Forum > Non-Wrestling > Games & Technology

Games & Technology Want the latest news and cheats of your favorite game? Wanna talk about upcoming games? Wanna talk about your favorite comics, or toys and other hobbies?

Why do shitty games keep selling?
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 29 Jan 2004, 04:24 PM   #1 (permalink)
Exo
Now, even sexier!
 
Exo's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 16,844
Rep Power: 5827
Exo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DCExo You want to be like DC
Default Why do shitty games keep selling?

I was just looking at the hot five at egmmag.com and the top game is R:Racing Evolution. A game that sucks. There are way better racing games out there, but this is at the top. And DBZ: Taiketsu, with a score of 5.5, 4.0, 3.5 is ahead of Mario Kart DD. MKDD is a great game, it should be at the top. But regardless, it seems that no matter how good or bad a game is, it's almost predisposed to selling a certain number. Why would they make such shitty games? Because they can and they can get away with it. So, why do you think crappy games continue to be made and continue to sell? Have you ever bought a crappy game or were suckered by a company?
__________________

Click to subscribe to the podcast feed or Download Episode 33 and give your feedback in the KPWF room.

DEV INTERVIEW IS POSTED!



Exo is offline   Reply With Quote
Old 29 Jan 2004, 04:36 PM   #2 (permalink)
Tom Hanks With-A the Aids
 
Forgotten Sin's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Charlottetown, PEI
Posts: 22,635
Rep Power: 727
Forgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICK
Send a message via MSN to Forgotten Sin
Default

obviously, The More Hype, the better it sells!
__________________




Forgotten Sin is offline   Reply With Quote
Old 30 Jan 2004, 11:20 PM   #3 (permalink)
Extreme.
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,685
Rep Power: 0
Darkstar Nobody Likes This Poster... Especially STICK...
Default

Different people have different interests in games so that's why the shitty games sell..
Darkstar is offline   Reply With Quote
Old 30 Jan 2004, 11:44 PM   #4 (permalink)
Let It Roll
 
Rebel's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Ontario
Posts: 19,681
Rep Power: 2309
Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.
Default

I can't understand it either. And its mostly with those 'Greatest Hits' games. I wonder how some of these games actually sell a million copies.
__________________
Rebel is offline   Reply With Quote
Old 31 Jan 2004, 06:01 AM   #5 (permalink)
{~PWF's leading man~}
 
Sly as hell's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: {~England~}
Posts: 6,255
Rep Power: 2195
Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.
Default

People probably pick it up, play it, clocked the game within a day or two and return the shit, but by then sales figures have already gone through.
__________________

<select name=which style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12pt; background-color: green; font-weight: ; color: orange">
<option>Tap out list</option>
<option>Sam</option>
<option>CDWC (x2)</option>
<option>Blu Angel</option>
<option>BOSTON (x5)</option>
<option>Dan Mavrick</option>
<option>Stephenc97</option>
<option>afficial (x4)</option>
<option>ShyneFactory</option>
<option>Camini</option>
<option>EminemPacPWF</option>
<option>2Gangsta (x2)</option>
<option>StarScream (x2)</option>
<option>Shooter</option>
</select>
Sly as hell is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 03:29 AM   #6 (permalink)
Tom Hanks With-A the Aids
 
Forgotten Sin's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Charlottetown, PEI
Posts: 22,635
Rep Power: 727
Forgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICK
Send a message via MSN to Forgotten Sin
Default

^^ tat may happen to me with resident Evil 2. i just finished Scenario A for Leon.
__________________




Forgotten Sin is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 08:02 AM   #7 (permalink)
Let It Roll
 
Rebel's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Ontario
Posts: 19,681
Rep Power: 2309
Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.
Default

Quote:
Originally Posted by Sly as hell
People probably pick it up, play it, clocked the game within a day or two and return the shit, but by then sales figures have already gone through.
You can't do that at any store now.
__________________
Rebel is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 08:44 AM   #8 (permalink)
{~PWF's leading man~}
 
Sly as hell's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: {~England~}
Posts: 6,255
Rep Power: 2195
Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.
Default

Lol, ain't you got a 10 day guarantee, return it if you don't like it? 10 days is all you need to clock a shit game, hell maybe even 1 day.
__________________

<select name=which style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12pt; background-color: green; font-weight: ; color: orange">
<option>Tap out list</option>
<option>Sam</option>
<option>CDWC (x2)</option>
<option>Blu Angel</option>
<option>BOSTON (x5)</option>
<option>Dan Mavrick</option>
<option>Stephenc97</option>
<option>afficial (x4)</option>
<option>ShyneFactory</option>
<option>Camini</option>
<option>EminemPacPWF</option>
<option>2Gangsta (x2)</option>
<option>StarScream (x2)</option>
<option>Shooter</option>
</select>
Sly as hell is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 04:18 PM   #9 (permalink)
Tom Hanks With-A the Aids
 
Forgotten Sin's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Charlottetown, PEI
Posts: 22,635
Rep Power: 727
Forgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICKForgotten Sin is a STICK
Send a message via MSN to Forgotten Sin
Default

meh, i just resell it if it Really Sucks!
__________________




Forgotten Sin is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 04:45 PM   #10 (permalink)
Let It Roll
 
Rebel's Avatar
 
Join Date: Aug 2002
Location: Ontario
Posts: 19,681
Rep Power: 2309
Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.Rebel should cut his own throat and bleed to death.
Default

Quote:
Originally Posted by Sly as hell
Lol, ain't you got a 10 day guarantee, return it if you don't like it? 10 days is all you need to clock a shit game, hell maybe even 1 day.
At EB you use to be able to do that. But I guess to many people were doing it so they stoped.
__________________
Rebel is offline   Reply With Quote
Old 03 Feb 2004, 09:17 PM   #11 (permalink)
Heavyweight
 
David's Avatar
 
Join Date: Apr 2003
Location: Connecticut
Posts: 9,579
Rep Power: 930
David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.David is a god damn rich cunt.
Default

gullible parents buy games for their kids who will pick up any game if it has a big label on it. Hence all of the shitty movie-turned video games selling well.
David is offline   Reply With Quote
Old 04 Feb 2004, 09:50 AM   #12 (permalink)
{~PWF's leading man~}
 
Sly as hell's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: {~England~}
Posts: 6,255
Rep Power: 2195
Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.Sly as hell is fat like a planet.
Default

Wow, too bad. Over here you can do that at most videogames store such as GAME, i'm not to sure about Blockbusters.
__________________

<select name=which style="font-family: Tempus Sans ITC; font-size: 12pt; background-color: green; font-weight: ; color: orange">
<option>Tap out list</option>
<option>Sam</option>
<option>CDWC (x2)</option>
<option>Blu Angel</option>
<option>BOSTON (x5)</option>
<option>Dan Mavrick</option>
<option>Stephenc97</option>
<option>afficial (x4)</option>
<option>ShyneFactory</option>
<option>Camini</option>
<option>EminemPacPWF</option>
<option>2Gangsta (x2)</option>
<option>StarScream (x2)</option>
<option>Shooter</option>
</select>
Sly as hell is offline   Reply With Quote
Old 04 Feb 2004, 01:02 PM   #13 (permalink)
Quiet you....
 
Johnny Canuck's Avatar
 
Join Date: Dec 2002
Location: Deep thought.
Posts: 101
Rep Power: 16
Johnny Canuck is on a distinguished road
Default

We over-estimate the knowledge of the average consumer. I would assume that well over 50% of video game purchasers have never read a review of a game before they buy it. A lot of the 'crappy games' that sell well, (ie Ridge Racer in your example), have had previous games in their series which were of high quality. RR4, for PS1 if I remember was quite excellent, and people who may remember a series from many years ago as being one of their favorites, may be more willing to pay for it's crappy sequel, as opposed to a stellar, yet unknown game sitting right next to it on the shelf.
Johnny Canuck is offline   Reply With Quote
Old 05 Feb 2004, 08:48 PM   #14 (permalink)
Heavyweight
 
Join Date: Aug 2002
Location: San Diego,CA
Posts: 9,113
Rep Power: 2222
Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.Jason is fat like a planet.
Send a message via MSN to Jason Send a message via Yahoo to Jason
Default

Damn those DBZ games beating Double Dash...I really hate DBZ cartoons
Jason is offline   Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
So I'm selling stuff again David Off-Topic 18 06 Nov 2006 11:49 AM
Goldbergh no selling like a b*tch. J-Syxx World Wrestling Entertainment 21 18 May 2003 01:59 PM
im selling something skylight Archives 10 27 Jan 2003 07:59 PM
I'm selling my old account... I Have Issues Archives 13 14 Dec 2002 05:12 PM


All times are GMT -5. The time now is 11:53 PM.

Attribution:
Powered by Yahoo Answers



Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.0 PL2 © 2011, Crawlability, Inc.